Με τον πρόεδρο του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Νομού Αχαΐας Ιωάννη Πανταζόπουλο, στην έκτακτη σύγκληση της Αντιπροσωπείας του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα με μοναδικό θέμα “ΠΔ 99/2018 Ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα”. Τοποθετηθήκαμε υπέρ της κατάθεσης προσφυγής στο ΣτΕ.
Πέρα όμως από τις κινητοποιήσεις, για μένα το μεγάλο στοίχημα είναι ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης της Αρχιτεκτονικής με την σύγχρονη κοινωνία στο πλαίσιο της βελτίωσης της συλλογικής ποιότητας ζωής.
Απόψε είχα τη χαρά να βρεθώ με την πρόεδρο του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Αττικής Τζούλια Τσαλίκη, στη συνάντηση για την έναρξη λειτουργίας του φετινού τμήματος του Αλληλέγγυου Εργαστηρίου Σχεδίου. Το εργαστήριο αυτό διοργανώνεται από το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανώτατων Σχολών, ΣΑΔΑΣ – Τμήμα Αττικής και απευθύνεται χωρίς διακρίσεις σε όλους τους μαθητές που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις και αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά στο κόστος των μαθημάτων σχεδίου. Η πρωτοβουλία αυτή δε συνιστά φροντιστηριακή δραστηριότητα και άρα δε δημιουργεί αντίστοιχες δεσμεύσεις. Αποτελεί μια προσπάθεια ενεργούς συμβολής στη δημιουργία δομών αλληλεγγύης μακριά από κάθε κερδοσκοπική ή φιλανθρωπική λογική ως ένα κάποιο αντιστάθμισμα στην ασφυκτική καθημερινότητα. Σε καμία περίπτωση, λόγω των κριτηρίων επιλογής, δεν στέκεται απέναντι στους ελεύθερους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Άλλωστε δεν θα ήταν ηθικό, σε ένα ήδη εχθρικό προς τους πολίτες του κράτος, ειδικά τους ελεύθερους επαγγελματίες – επιχειρηματίες, να στερεί κάποιος το μειωμένο τους εισόδημα. Όλοι οι διδάσκοντες είναι εθελοντές Αρχιτέκτονες, ελεύθεροι επαγγελματίες, καθηγητές και φοιτητές αρχιτεκτονικής. Αυτή η προσπάθεια έχει αποτελέσματα με αρκετούς μαθητές που πέτυχαν και είναι ήδη φοιτητές, αποδεικνύοντας πως όταν θέλουμε, μπορούμε. Φίλε Γιάννη συζητήστε το στο Σύλλογο και προσφέρομαι να σας βοηθήσω να ξεκινήσουμε μια αντίστοιχη δράση στην Αχαΐα. Έχει δοκιμαστεί και λειτουργεί… Η αντιγραφή (εκτός των αιθουσών του σχολείου) δεν είναι πάντοτε κακή…